Založ si blog

Personálne agentúry – zbytočný medzičlánok.

 

„Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny (MPRV) SR má zámer do konca tohto roku (2013) pomôcť umiestniť na trhu práce až 5 000 dlhodobo nezamestnaných občanov s využitím 15 miliónov eur z eurofondov.

 

Pomôcť zamestnávať občanov znevýhodnených na trhu práce majú podľa Jána Richtera (Smer) agentúry, a to najmä personálne agentúry, prípadne mimovládne organizácie.“ [1]

Nedá mi nezareagovať na tieto slová, pretože som nadobudla dojem, že ide len o ďalší nezmyselný krok, alebo podporu konkrétnych personálnych agentúr. 5000 veď to je len kvapka v mori, keby takých kvapiek bolo viac, prosím, ale toto číslo pri sume 15 miliónov je naozaj žalostne málo.

 

Tieto agentúry podľa môjho názoru a skúseností sú zbytočný medzičlánok medzi zamestnávateľom a zamestnancom.  Prečo 15 miliónov eur nedostanú práve firmy, ktoré sú schopné vytvoriť pracovné miesta. Veď sú to práve firmy, ktoré odvádzajú odvody do štátneho rozpočtu.

 

Agentúra práce je len sprostredkovateľ, ktorý komunikuje medzi zamestnávateľom, úradom práce, prípadne zamestnancom. Čo odvedie agentúra do štátneho rozpočtu – nič. A ešte za to dostane aj odmenu. Zaujímavá logika.

 

Jeden príklad komunikácie s nemenovanou bratislavskou personálnou agentúrou:

Po intenzívnom hľadaní práce človeka poteší pozvanie na pracovný pohovor. Každý záujemca o prácu vie o čom hovorím. Po zaslaní môjho životopisu a motivačného listu som dostala spätnú správu, že mám zavolať na uvedené telefónne číslo a personálny pohovor bude prebiehať formou telefonátu. Tak som sa dva dni márne snažila dovolať, ale na tretí sa mi to podarilo. Hlas na druhej strane mi položil pár otázok:

 

Otázka: „Čo Vás zaujalo na našej ponuke?“ (Otrepaná otázka z internetu, ktorá sa opakuje na každom jednom pohovore).

 

Odpoveď: „Keďže si hľadám prácu a Vaša ponuka bola na internete zdalo sa mi to celkom zaujímavé Vás osloviť a ponúknuť svoje skúsenosti práve Vám.“

 

Otázka: „ Máte vodičský preukaz?“

 

Odpoveď: „Áno mám, som aktívny vodič.“

 

Otázka: „Akým jazykom rozprávate?“

 

Odpoveď: „ Anglicky základy, Rusky plynule.“  (Hoci som mala 100 chutí povedať, že svojim).

 

Na základe takejto dlhej komunikácie mi bolo telefonicky oznámené, že nepostupujem do ďalšieho kola.

 

Ja nechcem všetky agentúry hádzať do jedného vreca, ale toto sa mi zdalo prinajmenšom neprofesionálne, ba povedala by som až úbohé. Kto si dovolí na základe 3 otázok hodnotiť človeka? Myslím si, že ani odborník psychológ nie.

 

Aké pracovné miesta vytvorí pracovná agentúra a načo sú potom úrady práce? Neboli práve úrady práce vytvorené na to, aby ľuďom pomáhali pri hľadaní práce? Z úradov práce sa stali len štatisti, ktorí počítajú koľko ľudí evidujú a kontrolujú, či nezamestnaný doniesol lístok že si hľadá aktívne prácu. Úrady práce stratili svoje kompetencie, ktoré nahradili tzv personálne agentúry.

 

Len neviem, prečo máme rozbujnený aparát zamestnancov na úradoch práce, ktorí nenavštevujú firmy, nekomunikujú so zamestnávateľmi pri hľadaní práce pre svojich klientov. Oni sú tu na to. Je to ich práca. Na prácu štatistov tu máme predsa Slovenský štatistický úrad. Niekto tu je zbytočný. Príliš veľa otázok a akosi sa strácam v odpovediach. Pretože mi z toho vychádza len jedna.

 

Zasa tu máme projekt, ktorý nič nerieši, ale niekto dostane odmenu. Kto asi???

 

[1] http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/274714-rezort-prace-podpori-zamestnavanie-5000-dlhodobo-nezamestnanych/ TASR | 19.03.2013

 

A všetko je inak

29.10.2020

Ja nie som ten správny človek ktorý sem píše pravidelne. Som občasník. Anonym jeden z mnohých. Občas ma niečo nahnevá, občas mám pocit bezmocnosti a to je vždy čas, kedy mám chuť niečo napísať, vykričať, povedať. A teraz je ten čas. Hnevá ma veľa vecí. Nemôžem ich ovplyvniť ale aspoň pomenovať. 1. vec ktorá ma trápi. Som onkologický pacient v remisii. Som [...]

Kto nám vnucuje nevraživosť a nenávisť?

23.02.2020

Som už dosť dlho na svete aby som mohla hodnotiť. Nie, nechcem tu písať o tom ako bolo v socializme dobre, alebo niečo podobné, chcem písať o tom, akí sme k sebe zlí, neprajní a podlí. Kto za to môže? Človek je vo svojej podstate veľmi krehký tvor, hráme sa silných, na cinikov a tajne doma plačeme do vankúša. Necháme sa manipulovať médiami, politikmi rozdeľujeme sa na [...]

Znižovanie nezamestnanosti na slovenský spôsob.

15.11.2016

Po dlhšom čase som tu opäť a podelím sa s ostatnými o môj dnešný zážitok. Aj takto sa dajú upraviť čísla. Moja známa, ktorá je dlhodobo nezamestnaná zrazu zistila, že je vyradená z evidencie nezamestnaných a že musí pravdepodobne vrátiť dávku v nezamestnanosti cca 140 EUR/mesiac, pretože ju poberala neoprávnene. Ale začnem pekne po poriadku. Niekedy v mesiaci august [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

maria266

O veku o živnostníkoch o skúsenostiach s pracovnými agentúrami o nezamestnanosti...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 29086x
Priemerná čítanosť článkov: 2909x

Autor blogu

Kategórie