Založ si blog

Dôchodcovia – príťaž štátu

Je neudržateľné, aby ľudia, čo žijú na dôchodku viac ako dvadsať rokov, platili len 15 rokov dôchodkové poistenie,“ zhodnotil Vladimír Baláž z Prognostického ústavu Slovenskej akadémie vied. [1]

Čo je toto za veta? Preboha nech sa tento človek zamyslí nad tým, čo povedal. Mne totiž z toho vyplýva len jedno – že títo ľudia nemajú právo žiť v tomto štáte. Alebo nemjú žiť vôbec?

Ja viem, že demografický vývoj nie je priaznivý, ale kde sú všetky tie peniaze, ktoré v tomto štáte boli? Prečo je demografický vývoj taký, aký je? Toto je neudržateľné. Tadiaľto je potrebné smerovať tok myšlienok a prognóz.

Jeden príklad za všetko: Čerstvý absolvent strednej školy, ktorý má povedzme 19 rokov, by mal podľa horecitovaného výroku pracovať 30 rokov, teda do veku 49 rokov nepretržitého zamestnania. Ja len
netuším, kde sa tento človek zamestná na takú dobu a za akých podmienok.

Uvedomuje si niekto, že 30 rokov pracovať niekde vo výrobe alebo za pásom, kde v dnešnej dobe väčšina stredoškolákov končí, je absolútne nemožné? A keby aj vydržal tých 30 rokov, skončí vo veku 49
rokov so zdravím úplne podlomeným. Vtedy ho už nikto nezamestná, pretože bude
„starý“ a skončí na úrade práce, prípadne na sociálnej podpore. Alebo si to niekto až veľmi dobre uvedomuje a preto nahlas povedal svoje prognózy?

Zrušme prognostikov, analýzy, štatistiky. Načo sú nám.

Zamyslime sa nad tým, ako to, čo nám terajší dôchodcovia nechali – zničené fabriky či rozkradnuté poľnohospodárske družstvá – znovu oživiť.

Znovu mi napadla veta istého pána, od ktorého by sme očakávali, že by mal podporovať našich poľnohospodárov (je to odvetvie hospodárstva, ktorého hlavnou úlohou je zabezpečenie výživy obyvateľstva
a hlavným výrobným prostriedkom je pôda). Na meno si nespomeniem, zarezonovala
vo mne len veta: „Načo sú nám kravy, veď mlieko a mliečne výrobky vieme doviesť.“

Ale kto ich bude kupovať, keď budeme všetko len dovážať? Doviesť nie je problém. Problém je zorganizovať, aby u nás to poľnohospodárstvo fungovalo a aby sme my jeho produkty vyviezli. Aby sme zamestnali ľudí
napr. v tom družstve na 30 rokov a nie u najväčšieho zamestnávateľa na Slovensku, na Úrade práce.

_______

[1] Zmena: Na dôchodok bude treba odrobiť 20
rokov – http://peniaze.pravda.sk/dochodok/clanok/273001-penzijny-vek-a-15-rocna-prax-na-penziu-uz-stacit-nebudu/

A všetko je inak

29.10.2020

Ja nie som ten správny človek ktorý sem píše pravidelne. Som občasník. Anonym jeden z mnohých. Občas ma niečo nahnevá, občas mám pocit bezmocnosti a to je vždy čas, kedy mám chuť niečo napísať, vykričať, povedať. A teraz je ten čas. Hnevá ma veľa vecí. Nemôžem ich ovplyvniť ale aspoň pomenovať. 1. vec ktorá ma trápi. Som onkologický pacient v remisii. Som [...]

Kto nám vnucuje nevraživosť a nenávisť?

23.02.2020

Som už dosť dlho na svete aby som mohla hodnotiť. Nie, nechcem tu písať o tom ako bolo v socializme dobre, alebo niečo podobné, chcem písať o tom, akí sme k sebe zlí, neprajní a podlí. Kto za to môže? Človek je vo svojej podstate veľmi krehký tvor, hráme sa silných, na cinikov a tajne doma plačeme do vankúša. Necháme sa manipulovať médiami, politikmi rozdeľujeme sa na [...]

Znižovanie nezamestnanosti na slovenský spôsob.

15.11.2016

Po dlhšom čase som tu opäť a podelím sa s ostatnými o môj dnešný zážitok. Aj takto sa dajú upraviť čísla. Moja známa, ktorá je dlhodobo nezamestnaná zrazu zistila, že je vyradená z evidencie nezamestnaných a že musí pravdepodobne vrátiť dávku v nezamestnanosti cca 140 EUR/mesiac, pretože ju poberala neoprávnene. Ale začnem pekne po poriadku. Niekedy v mesiaci august [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

maria266

O veku o živnostníkoch o skúsenostiach s pracovnými agentúrami o nezamestnanosti...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 29129x
Priemerná čítanosť článkov: 2913x

Autor blogu

Kategórie