Založ si blog

Slová vojna, pomoc, riešenie. ..

Mám už dosť rokov, aby som sa poobhliadla späť, no nie som tak stará, aby som si pamätala vojnu. Poznám ju len z rozprávania. 

Akosi sa toto slovo v poslednej dobe skloňuje príliš často. Akoby to bolo len slovo. Slovo, ktoré sa vysloví a zmizne. Nerozvážne ho používajú politici, novinári i bežní ľudia. Možno je to tým, že naozaj vojnu poznáme len z rozprávania a z blednúcich filmov. Hlavne my tu.

Skúsme sa však spýtať ľudí z bývalej Juhoslávie, ktorí ju majú ešte v pamäti. Spýtajme sa tých, ktorými väčšina z nás opovrhuje – ľudí zo Sírie, Iraku alebo Afganistanu, ktorí utekajú pred vojnami a konfliktami možno ani nevediac kam a nevediac a či ich osud nedobehne aj tam.

Bojím sa tieto slová vysloviť nahlas, pretože to, čo sa rozpráva potichu, akoby nebolo. Niekde som čítala, že už je medzi štátmi taká veľká dlhová kríza, že ju vyrieši iba vojna. Je potrebné klesnúť na absolútne dno, aby si ľudstvo uvedomilo, aký vzácny je ľudský život. A potom všetko začne od začiatku. Neviem, či si vôbec uvedomujeme, s čím sa tu vlastne zahrávame.

 

Kríza, ktorá vládne v Amerike, na celom svete je riešiteľná len oslabením Európy. A predstavitelia Európy akoby sa prestali zaoberať myšlienkou na záchranu toho, čo od poslednej vojny vybudovali naši rodičia a starí rodičia. Vidia v Amerike akúsi záchranu súčasnej situácie. A práve toto hrá Amerike do karát – nestabilná a oslabená Európa.

Budúca vojna v Európe, o ktorej sa hovorí stále častejšie, nebude vojna náboženstiev, ale vojna prežitia. Nebude víťazov, ani porazených. Nikto sa nebude nikoho pýtať na vierovyznanie. Dnešné zbrane sú natoľko účinné, že bude problém sa pred nimi schovať. Zničíme si úplne všetko, dokonca aj ľudskú dôstojnosť.

Blížia sa Vianoce. Bývalo zvykom, že cez Vianoce bol takzvaný pokoj zbraní. A ja tu čítam, že vojna môže začať už budúci týždeň – útokom teroristov. Mesiac pred Vianocami.

Mám to brať ako šírenie poplašnej správy, mám sa báť? Akosi som sa v tom všetkom stratila. Hovorí sa tu o vojne, ale nikde som sa nedočítala o ľuďoch. Ľudia akosi nikoho nezaujímajú. Ide len o boj mocenských skupín, o to kto má viac a kto chce ešte viac.

Ľudský život sa dostal na okraj záujmu. Ľudský život stratil cenu. A pritom ten je najdôležitejší. Na konci dňa záleží len na nás, na ľuďoch ako sa zachováme.

Dúfam, že nakoniec zvíťazí ľudská múdrosť, začne sa hovoriť o riešení tejto situácie a nakoniec sa riešenie i nájde. Človek je predsa tvor, ktorý sa od iných líši tým, že rozmýšľa. Apelujem preto na všetkých mocipánov tohto sveta: Začnite používať slová ako riešenie, dohoda a pomoc a nie vojna.

A všetko je inak

29.10.2020

Ja nie som ten správny človek ktorý sem píše pravidelne. Som občasník. Anonym jeden z mnohých. Občas ma niečo nahnevá, občas mám pocit bezmocnosti a to je vždy čas, kedy mám chuť niečo napísať, vykričať, povedať. A teraz je ten čas. Hnevá ma veľa vecí. Nemôžem ich ovplyvniť ale aspoň pomenovať. 1. vec ktorá ma trápi. Som onkologický pacient v remisii. Som [...]

Kto nám vnucuje nevraživosť a nenávisť?

23.02.2020

Som už dosť dlho na svete aby som mohla hodnotiť. Nie, nechcem tu písať o tom ako bolo v socializme dobre, alebo niečo podobné, chcem písať o tom, akí sme k sebe zlí, neprajní a podlí. Kto za to môže? Človek je vo svojej podstate veľmi krehký tvor, hráme sa silných, na cinikov a tajne doma plačeme do vankúša. Necháme sa manipulovať médiami, politikmi rozdeľujeme sa na [...]

Znižovanie nezamestnanosti na slovenský spôsob.

15.11.2016

Po dlhšom čase som tu opäť a podelím sa s ostatnými o môj dnešný zážitok. Aj takto sa dajú upraviť čísla. Moja známa, ktorá je dlhodobo nezamestnaná zrazu zistila, že je vyradená z evidencie nezamestnaných a že musí pravdepodobne vrátiť dávku v nezamestnanosti cca 140 EUR/mesiac, pretože ju poberala neoprávnene. Ale začnem pekne po poriadku. Niekedy v mesiaci august [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

maria266

O veku o živnostníkoch o skúsenostiach s pracovnými agentúrami o nezamestnanosti...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 29139x
Priemerná čítanosť článkov: 2914x

Autor blogu

Kategórie