Založ si blog

Znižovanie nezamestnanosti na slovenský spôsob.

Po dlhšom čase som tu opäť a podelím sa s ostatnými o môj dnešný zážitok.

Aj takto sa dajú upraviť čísla. Moja známa, ktorá je dlhodobo nezamestnaná zrazu zistila, že je vyradená z evidencie nezamestnaných a že musí pravdepodobne vrátiť dávku v nezamestnanosti cca 140 EUR/mesiac, pretože ju poberala neoprávnene. Ale začnem pekne po poriadku.

Niekedy v mesiaci august bola poslaná z úradu práce na tzv. výberové konanie na miesto upratovačky. Na tom by nebolo nič špatné, lenže miesto bolo jedno, hovorila mi, že vždy počíta len tak so zvedavosti počet spolu  „súťažiacich“. Vraj ich tam bolo cca 100.

Prišla zodpovedná pracovníčka úradu práce a po letmom skonštatovaní že je ich veľa a treba ich preriediť začala konať.

Ženy nad 50 rokov sa zaraďte ku stolu… ženy ktoré majú nejaký zdravotný problém sa zhromaždite ku stolu… a takýmto spôsobom došlo k deleniu záujemkýň o prácu.

(Keďže pri vstupe do Európskej únie Slovenská republika prijala záväzok rešpektovať právny poriadok Európskej únie a konať v súlade s ním, na Slovensku diskrimináciu zakazuje okrem Listiny základných práv a slobôd aj množstvo ďalších legislatívnych predpisov napr. antidiskriminačný zákon č. 365/2004 Z.z). U nás diskriminácia neexistuje.

Už tu porušila pracovníčka úradu práce  antidiskriminačný zákon. Ale to ešte nekončí.

Po takomto rozdelení potencionálnych pracovníčok podotýkam na jedno pracovné miesto ešte stále zostávalo cca 50 žien.

Moja známa, keďže je vo veku nad 50 rokov poslušne sa zaradila k stolu nad 50. Tam bola ďalšia pani ktorá im dávala hromadne a v prítmí chodbových priestorov podpisovať papier bez dodatočného vysvetlenia čo vlastne podpisujú. Bolo tam napísané že dotyčná odmietla ponúkanú prácu. Ja viem, že každý by si mal pred tým ako niečo podpisuje prečítať čo vlastne je napísané na papieri a čo podpisuje. Ale psychika, množstvo záujemcov o prácu a dôvera v ľudí zákona zohralo svoje a ženičky hromadne podpisovali netušiac že podpisujú svoj vlastný ortieľ. 100 : 1.

Ďalší mesiac moja známa dostala predvolanie k posudkovému lekárovi na posúdenie jej zdravotného stavu, či môže tzv. prácu upratovačky vykonávať, pretože takú odmietla.

Výsledok bol jasný. Ponúkanú prácu upratovačky je spôsobilá vykonávať.

Pýtam sa 100 spôsobilých potencionálnych upratovačiek na jedno jediné pracovné miesto. Je toto naozaj v poriadku?

Je v takomto prípade potrebné posúdenie lekára. Možno áno, ale treba posúdiť niekoho iného.

Tak ma zaskočila táto dnešná príhoda, že už sa nečudujem znižovaniu nezamestnanosti v našom štáte. A štatistiky sú super :).

Čo bude s ľuďmi, ktorí sa takto premiestnia z jednej kôpky nezamestnaných na druhú kôpku sociálne odkázaných Zaujíma to vôbec niekoho? Blíži sa 17. november. Výročie kedy by sme sa mali tešiť ako sa všetko robí v prospech občana. Len neviem či stále ešte hľadáme cestu ako sa k tomu občanovi priblížiť a ako mu uľahčiť život, alebo sme sa z tej cesty  úplne stratili.

Reakcia na diskusiu.

Toto sa stalo v Trenčianskom kraji bližšie špecifikovať zatiaľ nebudem. A tá moja známa nie je jediná. Dali sme dokopy  10 žien čo tam boli a majú túto istú skúsenosť a poslali sme list na príslušný úrad práce a v kópii aj na Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny.

Mne je úplne jasné, že daná pracovníčka by prišla o prácu ale ona príde o prácu aj keď neuposlúchne príkaz nadriadeného.

Tak to bohužiaľ u nás chodí.

A všetko je inak

29.10.2020

Ja nie som ten správny človek ktorý sem píše pravidelne. Som občasník. Anonym jeden z mnohých. Občas ma niečo nahnevá, občas mám pocit bezmocnosti a to je vždy čas, kedy mám chuť niečo napísať, vykričať, povedať. A teraz je ten čas. Hnevá ma veľa vecí. Nemôžem ich ovplyvniť ale aspoň pomenovať. 1. vec ktorá ma trápi. Som onkologický pacient v remisii. Som [...]

Kto nám vnucuje nevraživosť a nenávisť?

23.02.2020

Som už dosť dlho na svete aby som mohla hodnotiť. Nie, nechcem tu písať o tom ako bolo v socializme dobre, alebo niečo podobné, chcem písať o tom, akí sme k sebe zlí, neprajní a podlí. Kto za to môže? Človek je vo svojej podstate veľmi krehký tvor, hráme sa silných, na cinikov a tajne doma plačeme do vankúša. Necháme sa manipulovať médiami, politikmi rozdeľujeme sa na [...]

Zmeňme Slovensko k lepšiemu

02.03.2016

Zasa ma prepadla chuť niečo napísať, niečo čo súvisí s blížiacimi sa voľbami, niečo čo súvisí s ľudskou tragédiou, niečo voči čomu sú ľudia ľahostajní. Prečítala som si článok muža, ktorý aj napriek obrovskej tragédii sa rozhodol vypovedať a možno jeho gesto mnohým otvorí oči a prestanú byť ľahostajní voči systému, režimu, bezohľadnosti tých ktorí sa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

maria266

O veku o živnostníkoch o skúsenostiach s pracovnými agentúrami o nezamestnanosti...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 29128x
Priemerná čítanosť článkov: 2913x

Autor blogu

Kategórie