Založ si blog

Prečo sme takí?

Dlho som tu nebola. Je toho veľa čo sa zmenilo od môjho posledného príspevku.

Zmenila sa aj doba v ktorej žijeme a možno to je dôvod, že som sa rozhodla podeliť sa s Vami o svoje pocity.

 

Z ľudí akoby sa vytratila slušnosť. Akoby nás doma rodičia neučili aby sme boli slušní, aby sme si vážili všetkých bez ohľadu na vek, povolanie, náboženské vyznanie. Vytratili sa hodnoty ako je spolupatričnosť, pomoc, porozumenie. Z tvárí sa vytratil úsmev. Kam sme sa to dostali. Takýto predsa nechceme byť. Možno ešte nie je neskoro. Len musíme začať každý od seba. Naozaj každý.

Ľudia stratili svoj vlastný úsudok. Počúvajú to, čo im do hláv tlačia tzv. vodcovia. Prestávajú uvažovať svojou vlastnou hlavou.

Je viac ako jasné, že to, čo sa deje teraz vo svete len nahráva istým mocenským skupinám. Priepasť ktorá sa neustále otvára medzi malou hŕstkou bohatých a veľkou skupinou ostatných z ktorých sa stále viac ľudí dostáva pod hranicu existencie, vyhovuje tým tzv. horným pár skupinám ľuďom, pretože čím bude hlbšia, tým zabráni aby sa tí ostatní nedostali k ich peniazom. Hoci nie sú schopní ich minúť ani za niekoľko generácií.

Takto sa to už začína prejavovať aj na Slovensku.

Počúvame nezmyselné výroky našich politikov a sme schopní im uveriť. Chceme im bez vyjadrenia vlastného názoru veriť. Hoci nám už dávno ukázali, že sa s nami len hrajú svoju hru na mačku a myš. Prečo stále počúvame o tom, ako nás obyčajných ľudí chce niekto ochrániť. A ja sa pýtam kto? A pred kým? Oni chcú uchrániť len seba a pred nami.

Vysvetlím prečo. Situácia na politickej scéne už začína byť vrtkavá. Ľudia sú nespokojní. nespokojní so svojim postavením so situáciou s problémami ktoré sa denno denne sypú na ich hlavu.

Preto situácia ktorá vznikla nahráva politikom, odvrátiť pozornosť ľudí od existenčných problémov. treba sa zamerať na utečencov, ktorí

„valcujú Slovensko“. Všade rozširovať akí sú nebezpeční a rozpútavať vášne. Ja sa tu nesnažím tvrdiť, že sú medzi nimi všetko len chudáci áno nájdu sa medzi nimi aj špekulanti nebezpeční a nepríjemní ľudia. Podotýkam ľudia. Pretože všetko je o ľuďoch. Ľuďoch ktorí sem prišli z vypočítavosti možno aj s úmyslom zabiť ale drvivá väčšina sú to ľudia ako my. Ktorí chcú len prežiť.

A tí, ktorí kričia akí sú nebezpeční lebo vyznávajú inú vieru tí sú spokojní že sa od nich odvrátila pozornosť. Veď toto je predsa zámer.

Prestať ľudí hodnotiť  za to čo robia ale aké náboženstvo vyznávajú.

Znovu opakujem zamýšľajme sa nad ľuďmi, nie nad náboženstvom. Či je ti kresťanstvo, islám, budhismus, judaizmus, hinduizmus a iné všade nájdeme dobré a špatné stránky. Ide len o to čo hľadáme a čo chceme vidieť. Všetko je o ľuďoch nie o náboženstve.

A všetko je inak

29.10.2020

Ja nie som ten správny človek ktorý sem píše pravidelne. Som občasník. Anonym jeden z mnohých. Občas ma niečo nahnevá, občas mám pocit bezmocnosti a to je vždy čas, kedy mám chuť niečo napísať, vykričať, povedať. A teraz je ten čas. Hnevá ma veľa vecí. Nemôžem ich ovplyvniť ale aspoň pomenovať. 1. vec ktorá ma trápi. Som onkologický pacient v remisii. Som [...]

Kto nám vnucuje nevraživosť a nenávisť?

23.02.2020

Som už dosť dlho na svete aby som mohla hodnotiť. Nie, nechcem tu písať o tom ako bolo v socializme dobre, alebo niečo podobné, chcem písať o tom, akí sme k sebe zlí, neprajní a podlí. Kto za to môže? Človek je vo svojej podstate veľmi krehký tvor, hráme sa silných, na cinikov a tajne doma plačeme do vankúša. Necháme sa manipulovať médiami, politikmi rozdeľujeme sa na [...]

Znižovanie nezamestnanosti na slovenský spôsob.

15.11.2016

Po dlhšom čase som tu opäť a podelím sa s ostatnými o môj dnešný zážitok. Aj takto sa dajú upraviť čísla. Moja známa, ktorá je dlhodobo nezamestnaná zrazu zistila, že je vyradená z evidencie nezamestnaných a že musí pravdepodobne vrátiť dávku v nezamestnanosti cca 140 EUR/mesiac, pretože ju poberala neoprávnene. Ale začnem pekne po poriadku. Niekedy v mesiaci august [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

maria266

O veku o živnostníkoch o skúsenostiach s pracovnými agentúrami o nezamestnanosti...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 29149x
Priemerná čítanosť článkov: 2915x

Autor blogu

Kategórie